Από το Βιβλίο «ΨΥΧΟΦΕΛΕΙΣ ΕΡΩΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ» του Αγίου Αναστασίου του Σιναΐτου, σελ. 337-338:
ΕΡΩΤΗΣΗ 85η
- Για ποιόν λόγο ενώ η πορνεία έχει μεγαλύτερη αμαρτία από την βλασφημία των αιρετικών, όταν επιστρέψουν και οι δύο σε μετάνοια, τον μεν αιρετικόν η Εκκλησία τον δέχεται αμέσως, σε κοινωνία, ενώ τον πόρνο τον αφορίζει από την Εκκλησία για κάποιο χρονικό διάστημα;
- Για ποιόν λόγο ενώ η πορνεία έχει μεγαλύτερη αμαρτία από την βλασφημία των αιρετικών, όταν επιστρέψουν και οι δύο σε μετάνοια, τον μεν αιρετικόν η Εκκλησία τον δέχεται αμέσως, σε κοινωνία, ενώ τον πόρνο τον αφορίζει από την Εκκλησία για κάποιο χρονικό διάστημα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
- Επειδή η μεν πορνεία είναι εκούσια, ενώ το αμάρτημα του αιρετικού οφείλεται σε άγνοια. Η διάκριση αυτή γίνεται με σκοπό και τους αιρετικούς να τους κάνει προθυμότερους στο να επιστρέψουν, και τους πόρνους, να τους κάνει άτολμους προς την αμαρτία.
- Επειδή η μεν πορνεία είναι εκούσια, ενώ το αμάρτημα του αιρετικού οφείλεται σε άγνοια. Η διάκριση αυτή γίνεται με σκοπό και τους αιρετικούς να τους κάνει προθυμότερους στο να επιστρέψουν, και τους πόρνους, να τους κάνει άτολμους προς την αμαρτία.
Όσιος Αναστάσιος ο Σιναΐτης, 7ος αιών |
ΣΧΟΛΙΟ: Το ακούνε αυτό κάποιοι την Κρήτη; Δεν νομίζουμε όλο το κρητικό ιερατείο να έχει «ομοήθεια» και «ομοθεσία» με τον κόπανο που κοπανίζει ανελέητα εσχάτως την ορθόδοξη διδασκαλία. Παρά την ένοχη σιωπή, γνωρίζουμε πως διαθέτει λαμπρό κλήρο ακόμη η Κρήτη. Προωθούνται, βέβαια, όσοι αντικαθιστούν, την Πατερική Θεολογία που δεν βολεύει, με την Ψυχολογία, που είναι ξέφρενη στην παροχή αισθησιασμού και αποτελεί «την παρηγοριά των αθέων» όπως έλεγε ο Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ. Βέβαια, το χειρότερο που εκστομίστηκε