Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019

Οι μάνες της Ρωμηοσύνης που χάνονται...

Η θρυλική κυρά Ευαγγελία Κλέττα, κοπέλα της Κατοχής του ' 40 και πνευματική μου αδελφή, 85 ετών και... σήμερα.
Μου λέγει για το παλιό ήθος των γυναικών. Γυναίκες τίμιες και ευλογημένες, που μόνον τον άντρα τους γνώρισαν μετά τον τίμιο γάμο τους.
Ολα μέσα στο σπίτι ήταν μια ορθόδοξη ιεροτελεστεία. Πριν λίγες ημέρες μού είπε πώς ξεπροβόδισε το παιδί της στην πρώτη του δουλειά.

Ευαγγελία Κλέττα (+22.5.2022)

Με τις εξής μαντινάδες, αφού του έκανε δώρο τα πρώτα εργατικά του ρούχα:
 
Σ' αγόρασα εργατικά
ρούχα να τα φορέσεις
και να δουλεύεις τίμια
και του Θεού ν'αρέσεις.

Σ' αγόρασα εργατικά
εργατικό παιδί μου,
ν' ευλογηθούν οι κόποι σου,
όπως και οι δικοί μου.


Στο σπίτι τους, μου είπε, είχαν μια μαρμάρινη
αρχαία προτομή, σε κεντρικό σημείο. Και του ευχήθηκε:



Ελληνική προτομή,
και πάντα να θυμάσαι,
Έλληνας πως είσαι ορθόδοξος,
όπου σταθείς και να' σαι.

Η Ρωμηοσύνη των παλαιών μανάδων που χάνονται και έχουν τόσα να μάς διδάξουν.


α.α.κ. (5.10.2019)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου